Bytte, retur og feil på ordre

Betingelser for godkjennelse av bytte/retur

Tights.no tilbyr 100-dagers åpent kjøp (Gjelder ikke mat og drikke, gjelder fra bestillingsdato).

PS - Grunnet ferieavvikling kan det ta noe lenger tid å få svar på mail enn normalt. Vi beklager om det medfører noen ulemper og jobber for å hold svartiden nede! 

Hovedregelen er at alle returer må være salgbare som om de var nye, ubrukte produkter. Dette innebærer som et minimum at alle produkter som skal returneres må:

  • Ha original uskadet emballasje 
  • Ha alle merkelapper/klistremerker inntakt
  • Sko og klær kan prøves på men må ikke være synlig brukt
  • Undertøy og badetøy (underdel)  kan IKKE returneres av hygieniske årsaker
  • IKKE skriv på returkoden eller lim på returseddelen direkte på varens emballasje!
  • Merk at posene vi sender ordre i har limstriper slik at posen kan brukes på nytt
  • Mat, kosttilskudd og drikke kan ikke returneres*
  • Beløpet betalt for frakt tilbakebetales ikke dersom du velger å returnere noe

Ved retur av større varer** og treningsutstyr**  må dette selv ordnes og dekkes av kunden.
For å kunne benytte Helthjem sin returløsning må pakken være under 5 kg  og vere 25x35x15cm eller mindre i volum.

Avvik fra dette medfører at retur ikke godkjennes og du vil ikke få tilbakebetalt pengene. Du vil få beskjed på e-post.
Vi tar ikke kontakt ved retur av undertøy eller badetøy.

For å utføre en retur gjør du følgende:

  1. Les nøye gjennom informasjonen over før du går videre til bestilling av retur.
  2. Trykk inn på denne linken og følg instruksene.  En retur koster 19 kroner.
  3. Du kan velge mellom tre returalternativer: Helthjem retur fra dør/postkasse, Retur via Helthjem innleveringssted og Retur via PostNord innleveringssted - Ikke alle adresser har dekning av Helthjem! Sjekk dette på forhånd.
  4. Oppgi kun adressen din uten gatenummer under feltet for gatenavn, fulgt av et komma og poststed (eksempel: "Storgata, Oslo").
  5. Ordrelappen må inkluderes i pakken - har du ikke denne noterer du ordrenummer og navn på varer som sendes tilbake på en lapp og legger ved i returen.
  6. Hvis du mottok din vare i en større eske og bare returnerer deler av din bestilling, kan du bruke en plastpose eller lignende i stedet for hele esken.
  7. Returnerer du fra dørmatten/ postkassen vil du få opp en returkode etter fullført returbestilling. Ta vare på den! Denne skriver du på returen og kan bruke den til å spore.
  8. Returnerer du via innleveringssted vil du få opp en returseddel som PDF-fil. Denne printer du direkte eller åpner og laster ned. Returseddelen fester du godt på returen og leverer til Helthjem- eller PostNord-innleveringssted.
  9. Husk å fjerne eller krysse godt over gammel sendingslapp dersom du bruker samme eske eller pose til å sende retur.

*Vi godkjenner ikke retur av matvarer, kosttilskudd og drikke. Dersom det er noe feil ved produktet eller du ønsker å bruke angrerett tar du kontakt med kundeservice først. 
**Større treningsapparater er varer over 35kg som f.eks tredemøller, spinningsykler, treningssykler, ellipsemaskiner, romaskiner, homegym-apparater, walkingpader, power racks.

Reklamasjon

Ønsker du å reklamere på en vare ber vi deg å sende oss henvendelse gjennom kontaktskjemaet under. Egne regler gjelder for MATE el-sykler. Les mer nedenfor

Velg riktig type henvendelse, en av tre nevnt under:

  • Jeg ønsker å reklamere på klær/sko/ mindre treningsutstyr
  • Jeg ønsker å reklamere på mat/ kosttilskudd
  • Jeg ønsker å reklamere på større treningsutstyr (tredemøller, romaskiner, osv)

Deretter velg riktig ordrenummer. Dersom du ikke finner riktig ordrenummer i listen, oppgi det i teksten under.

Oppgi grunn for hvorfor du ønkser å reklamere.

Legg ved bilder.

Angrerett

Informasjon om angrerett finner du under punkt 12 i våre betingelser. 


Produktspesifikke returer/garantier/servicer


Vanlige spørsmål

Når får jeg pengene tilbake for min retur?

Tilbakebetalingen vil være gjennomført noen dager etter varen har blitt registrert inne på vårt lager. Vanligvis tar dette 1-2 uker fra din retur er sendt. I noen tilfeller kan det ta opp mot 3 uker ved stor pågang eller ferieperioder.

Ønsker du å bytte størrelse eller farge?

Du kan kun bytte mellom farger eller størrelser på samme vare.

Hvis du ønsker å bytte utfør en retur på varen du har nå og legg inn et nytt kjøp på den riktige størrelsen eller fargen. Er det tomt for varen du ønsker å bytte til får du penger tilbake for varen du returnerer.

Hvis prisen har gått opp på denne varen siden sist, bare skriv til oss gjennom skjema under etter at du har lagt inn kjøpet - oppgi opprinelig og nytt ordrenummer. Vi justerer prisen på ditt kjøp manuelt slik at den tilsvarer det du betalte for det første kjøpet. Ditt første kjøp vil da bli behandlet som en vanlig retur nå varen mottas og du får tilbakebetalt dette om kjøpet allerede er betalt.

Hva gjør jeg hvis jeg har valgt faktura som betalingsmetode?

Hvis du har valgt faktura, logg inn på din Klarna-konto på klarna.no eller i Klarna-appen og registrer at du har sendt en retur. Klarna vil da fryse din faktura til den retur er behandlet. Hvis du ikke gjør dette, må du betale hele din faktura innen forfallsdato og avvente en tilbakebetaling.

Koster det noe å returnere/bytte?

Det koster 19 kroner å returnere.

Jeg får melding om at returen min ikke kan hentes, hva gjør jeg?

I noen tilfeller finner ikke budet til Helthjem frem til adressen/postkassen din. Da må du kontakte Helthjem for ny opphenting. Dersom pakken din er blitt stjålet fra postkassen eller dørmatten din må dette registreres hos Helthjem før du tar videre kontakt med oss, slik at de kan merke adressen din som usikker.

Jeg har mottatt feil vare.

Det kan skje at lageret kan pakke ned feil vare til deg. Da tar du kontakt med kundeservice slik at vi kan løse dette på best mulig måte slik at du blir fornøyd.

Jeg har mottatt en ødelagt vare.

Dersom det er skade eller feil på et eller flere produkter du har mottatt, tar du kontakt med vår kundeservice slik at vi kan kompensere deg for de ødelagte varene. Dersom pakken din er ødelagt under frakt, ta gjerne bilder som kan sendes til oss slik at vi kan ta saken videre med transportørene våre.

Det mangler varer i min pakke.

Om det mangler produkter i pakken din kan det skyldes flere årsaker. Det kan ha vært en feil på lagerbeholdning som har gjort at vi ikke kunne levere bestilt vare. Normalt skal du da motta en epost fra oss som bekrefter dette. Dersom du ikke har mottatt denne eposten, ta kontakt med kundeservice slik at vi kan se nærmere på hva som har skjedd.

Jeg ønsker å returnere større varer. Gjelder ikke reklamasjon/ feil på varen!

Ved retur av større varer og treningsutstyr må dette selv dekkes av kunden. Vi trekker beløpet for returfrakt fra fakturaen. Kostnad varierer uifra størrelse på varen og hvor varen må hentes fra.

Større treningsapparater er varer over 35kg som f.eks tredemøller, spinningssykler, treningssykler, ellipsemaskiner, romaskiner, homegym-apparater, walkingpader, power racks.
Desse kan IKKE levers til vårt pick up point i Oslo.

For adresse og sendingsinstruksjoner, ta kontakt med kundeservice gjennom skjema under. Velg Jeg ønsker å returnere større varer/ treningsutstyr som tittel.

Ordreseddel SKAL MEDFØLGJE. Oppgi også grunn for retur. Har du ikke ordreseddel noterer du ordrenummer og nødvending informasjon på en lapp og leggjer ved i sendingen.
Merk at ved retur skal all av emballasje medfølge, og varen skal framstå som helt nytt.

Datodeal

De fleste matvarer merkes med best før eller best før utgangen av. Datoen angir hvor lenge varen holder seg i uåpnet forpakning, uten å tape kvalitet eller andre spesifikke egenskaper.
Matvarer merket slik kan selges også etter datoutløp.
Dette markerer vi i produktnavnet med DATODEAL og selger varene til rabattert pris.

Du kan ikke returnere varene kjøpt med datodeal.

Pakkesporing

Kontakt kundeservice

Kundeservicehenvendelsen din er mottatt, og besvares så raskt som mulig!

Det var et problem med å sende henvendelsen din til kundeservice. Vennligst gi beskjed til kundeservice pr e-post.