Bytte og retur

Hos Tights.no har du 100-dagers åpent kjøp (gjelder ikke konsumvarer). For spørsmål ang. julegaver se under Vanlige spørsmål.

Du trenger ikke ta kontakt med kundeservice ved vanlig retur, kun hvis du har spørsmål.

Slik sender du en retur

  • For å opprette retur, trykk på denne linken: https://bookingsportal.helthjem.no/shop/tightsreturny
  • Du kan velge mellom tre returalternativer:
  • Helthjem retur fra dør/postkasse - Sjekk om din adresse har dekning for opphenting på denne linken. Ved valg av denne metoden mottar du en kode på mail som skal skrives direkte på returen din. OBS! Pakker som overskrider 5 kilo eller er større enn 25x35x12cm i volum, kan ikke returneres med helthjem retur fra dør/postkasse!
  • Retur via Helthjem eller Postnord innleveringssted (krever at du printer ut returetiketten selv).
  • Legg ved ordrelappen i pakken - har du ikke denne noterer du ordrenummer og navn på varer som sendes tilbake på en lapp.
  • Du kan fint bruke en plastpose eller liknende om eske/pose fra oss er kastet.
  • Returnerer du fra dørmatten/postkassen vil du få opp en returkode etter fullført returbestilling. Ta vare på den! Denne skriver du på returpakken og kan bruke den til å spore returen.
  • Husk å fjerne eller krysse godt over gammel sendingslapp dersom du bruker samme eske eller pose til å sende retur.

Betingelser for godkjennelse av retur

Hovedregelen er at alle returer må være salgbare som om de var nye, ubrukte varer. 

Større treningsapparater må returneres via opphenting og betales selv, ikke gjennom vår returportal. Les mer under Jeg ønsker å returnere større varer. 

  • sko og klær kan prøves, men kan ikke være synlig brukt
  • undertøy og badetøy (underdeler, badedrakt, badeshorts) kan ikke returneres av hygieniske årsaker
  • mat og drikke kan ikke returneres
  • kosttilskudd kan ikke returneres
  • elektronikk med brutt forsegling, in-ear hodetelefoner samt øvrige hodetelefoner med brutt forsegling kan ikke returneres hygieniske årsaker
  • varene må ha sine originale merkelapper og originalemballasje
  • IKKE skriv på returkoden eller lim på returseddelen direkte på varens emballasje
  • fraktkostnadene for pakken refunderes ikke ved retur

Vi godkjenner ikke retur av matvarer, kosttilskudd, proteinpulver og drikke på grunn av kvalitetssikkerhet. Dersom det er noe feil ved produktet eller du ønsker å bruke angrerett tar du kontakt med kundeservice først. Henvendelsesskjema ligger nederst på denne siden.

Avvik fra dette medfører at retur ikke godkjennes og du vil ikke få tilbakebetalt pengene. Du vil få beskjed på e-post.
Vi tar ikke kontakt ved retur av undertøy eller badetøy.

Ved retur utenom vår returportal skal pakken sendes til:

Tights.no
Logistikksenter Oslo
No-0076 OSLO

Husk å ta vare på kvitteringen slik at vi kan spore opp returen din. Returene sendt utenom vår returportal sendes på avsenderes ansvar!

Reklamasjon

Ønsker du å reklamere på en vare ber vi deg å sende oss henvendelse gjennom kontaktskjemaet under.

Velg riktig type henvendelse, en av tre nevnt under:

  • Jeg ønsker å reklamere på klær/sko/mindre treningsutstyr
  • Jeg ønsker å reklamere på mat/kosttilskudd
  • Jeg ønsker å reklamere på større treningsutstyr (tredemøller, romaskiner, osv)

Deretter velg riktig ordrenummer. Dersom du ikke finner riktig ordrenummer i listen, oppgi det i teksten under.

Oppgi grunn for hvorfor du ønsker å reklamere.

Legg ved gode bilder som viser feilen på nærhold og på avstand.

Du kan også nå oss på kundeservice@tights.no

Angrerett

Informasjon om angrerett finner du under punkt 12 i våre betingelser.

Vanlige spørsmål

Jul og julegaver 2022 🎅

Om du er den som har gitt gave eller fått, treng vi fortsatt ordrenummer for å kunne hjelpe deg best mulig! 🎅
For å bytte julegaver må du ha ordrenummer på den opprinnelige bestillingen. Du kan kun bytte mellom farge eller størrelse på produktet.

Slik bytter du julegave:
• Ha ordrenummer klar
• Følg vanlige returinstruksjoner for å sende opprinnelig produkt tilbake
• Send oss mail med ordrenummer og navn på varen du ønsker å bytte, samt bekreftelse på at retur av varen er på vei
• Vi lager tilgodelapp som dekker nye varen og sender til deg
• Du bestiller ny vare 😊

Vi opplever større trykk rundt juletider og har nokså lenger svartid. Men ikke ver redd, vi skal kome tilbake til deg så fort vi kan!

Når får jeg pengene tilbake for min retur?

Tilbakebetalingen vil være gjennomført noen dager etter varen har blitt registrert inne på vårt lager. Vanligvis tar dette 1-2 uker fra din retur er sendt. I noen tilfeller kan det ta opp mot 3 uker ved stor pågang eller ferieperioder.

Ønsker du å bytte størrelse eller farge?

Du kan kun bytte mellom farger eller størrelser på samme vare.

Hvis du ønsker å bytte utfør en retur på varen du har nå og legg inn et nytt kjøp på den riktige størrelsen eller fargen. Er det tomt for varen du ønsker å bytte til får du penger tilbake for varen du returnerer.

Hvis prisen har gått opp på denne varen siden sist, bare skriv til oss gjennom skjema under etter at du har lagt inn kjøpet - oppgi opprinnelig og nytt ordrenummer. Vi justerer prisen på ditt kjøp manuelt slik at den tilsvarer det du betalte for det første kjøpet. Vi refunderer også frakt kostnad på ny ordre slik at du kun betaler frakt på ditt første kjøp (må være tilsvarende frakt pris som første ordre). Ditt første kjøp vil da bli behandlet som en vanlig retur når varen mottas og du får tilbakebetalt dette om kjøpet er forhåndsbetalt.

Hva gjør jeg hvis jeg har valgt faktura som betalingsmetode?

Hvis du har valgt faktura, logg inn på din Klarna-konto på klarna.no eller i Klarna-appen og registrer at du har sendt en retur. Klarna vil da fryse din faktura til den retur er behandlet. Hvis du ikke gjør dette, må du betale hele din faktura innen forfallsdato og avvente en tilbakebetaling.

Koster det noe å returnere/bytte?

Det koster 19 kroner å returnere. Dette blir ikke refundert ved bytte.

Jeg får melding om at returen min ikke kan hentes, hva gjør jeg?

I noen tilfeller finner ikke budet til Helthjem frem til adressen/postkassen din. Da må du kontakte Helthjem for ny opphenting. Dersom pakken din er blitt stjålet fra postkassen eller dørmatten din må dette registreres hos Helthjem før du tar videre kontakt med oss, slik at de kan merke adressen din som usikker.

Jeg har mottatt feil vare.

Det kan skje at lageret kan pakke ned feil vare til deg. Da tar du kontakt med kundeservice slik at vi kan løse dette på best mulig måte slik at du blir fornøyd.

Jeg har mottatt en ødelagt vare.

Dersom det er skade eller feil på et eller flere produkter du har mottatt, tar du kontakt med vår kundeservice slik at vi kan kompensere deg for de ødelagte varene. Husk å vedlegge bilder. Dersom pakken din er ødelagt under frakt, ta bilder som kan sendes til oss slik at vi kan ta saken videre med transportørene våre.

Det mangler varer i min pakke.

Om det mangler produkter i pakken din kan det skyldes flere årsaker. Det kan ha vært en feil på lagerbeholdning som har gjort at vi ikke kunne levere bestilt vare. Normalt skal du da motta en epost fra oss som bekrefter dette. Dersom du ikke har mottatt denne eposten, ta kontakt med kundeservice slik at vi kan se nærmere på hva som har skjedd.

Jeg ønsker å returnere større varer. Gjelder ikke reklamasjon/ feil på varen!

Ved retur av større varer og treningsutstyr må dette selv dekkes av kunden. Vi trekker beløpet for returfrakt fra fakturaen. Kostnad varierer uifra størrelse på varen og hvor varen må hentes fra. Som oftast ligg den på mellom 1000 - 1700 kr.

Større treningsapparater er varer over 35kg som f.eks tredemøller, spinningssykler, treningssykler, ellipsemaskiner, romaskiner, homegym-apparater, walkingpader, power racks.

For sendingsinstruksjoner, ta kontakt med kundeservice gjennom skjema under. Velg Jeg ønsker å returnere større varer/ treningsutstyr som tittel.
Vi vil da bestille opphenting med vårt kundenummer og fraktselskap kommer og henter varen på avtalt dag.

Ordreseddel SKAL MEDFØLGJE. Oppgi også grunn for retur. Har du ikke ordreseddel noterer du ordrenummer og nødvending informasjon på en lapp og leggjer ved i sendingen.
Merk at ved retur skal all av emballasje medfølge, og varen skal framstå som helt nytt.

Datodeal

De fleste matvarer merkes med best før eller best før utgangen av. Datoen angir hvor lenge varen holder seg i uåpnet forpakning, uten å tape kvalitet eller andre spesifikke egenskaper.
Matvarer merket slik kan selges også etter datoutløp.
Dette markerer vi i produktnavnet med DATODEAL og selger varene til rabattert pris.

Du kan ikke returnere eller reklamere på utløpsdatoen på varene kjøpt med datodeal.

Pakkesporing

Kontakt kundeservice

Kundeservicehenvendelsen din er mottatt, og besvares så raskt som mulig!

Det var et problem med å sende henvendelsen din til kundeservice. Vennligst gi beskjed til kundeservice pr e-post.