Bytte og retur

Hos Tights.no har du 100-dagers åpent kjøp* (gjelder ikke konsumvarer). For spørsmål ang. julegaver se under Vanlige spørsmål.

Du trenger ikke ta kontakt med kundeservice ved vanlig retur, kun hvis du har spørsmål.

Slik sender du en retur

    • For å opprette retur, trykk på denne linken: https://returns.turnr.se/tights-no 
    • Du logger inn med epost og ordrenummer. 
    • Du får 3 valg inne i portalen; Retur, Bytte eller Klage
    • Velg riktig alternativ for den/de varene du skal levere. 
    • Postnord er eneste fraktalternativ og returen må leveres inn på nærmeste Postnord innleveringssted. Pakker som overskrider 35 kilo eller er større enn 120x60x60cm i volum, kan ikke returneres via innleveringssted. Ta kontakt med kundeservice for videre veiledning.
    • Legg ved ordrelappen i pakken - har du ikke denne noterer du ordrenummer og navn på varer som sendes tilbake på en lapp.
    • Husk å fjerne eller krysse godt over gammel sendingslapp dersom du bruker samme eske eller pose til å sende retur.

Retur koster 49kr for pakker opp til 35 kg.  Bytte av varer koster 29kr. Denne kostnaden trekkes automatisk av fra din betaling/faktura på ordren din. 

Etter bestilling vil du motta en mail med bekreftelse på returbestilling samt returseddel. Du mottar også en QR kode slik at du kan scanne denne på innleveringsstedet og få printet ut returseddel der. 

Større treningsapparater må returneres via opphenting, ikke gjennom vår returportal. Sjekk pris og les mer under Jeg ønsker å returnere større varer. 

Betingelser for godkjennelse av retur

Hovedregelen er at alle returer må være salgbare som om de var nye, ubrukte varer. 

  • sko og klær kan prøves, men kan ikke være synlig brukt
  • undertøy og badetøy (underdeler, badedrakt, badeshorts) kan ikke returneres av hygieniske årsaker
  • mat og drikke kan ikke returneres
  • mystery packs kan ikke returneres/ byttes
  • kosttilskudd kan ikke returneres
  • elektronikk med brutt forsegling, in-ear hodetelefoner samt øvrige hodetelefoner med brutt forsegling kan ikke returneres hygieniske årsaker
  • varene må ha sine originale merkelapper og originalemballasje
  • IKKE lim på returseddelen direkte på varens emballasje

Vi godkjenner ikke retur av matvarer, kosttilskudd, proteinpulver og drikke på grunn av kvalitetssikkerhet. Dersom det er noe feil ved produktet eller du ønsker å bruke angrerett tar du kontakt med kundeservice først. Henvendelsesskjema ligger nederst på denne siden.

Avvik fra dette medfører at retur ikke godkjennes og du vil ikke få tilbakebetalt pengene. Du vil få beskjed på e-post.
Vi tar ikke kontakt ved retur av undertøy eller badetøy.

Husk å ta vare på kvitteringen slik at vi kan spore opp returen din. Returene sendt utenom vår returportal sendes på avsenderes ansvar!

Reklamasjon

Ønsker du å reklamere på en vare ber vi deg å sende oss henvendelse gjennom kontaktskjemaet under.

Velg riktig type henvendelse, en av tre nevnt under:

  • Jeg ønsker å reklamere på klær/sko/mindre treningsutstyr
  • Jeg ønsker å reklamere på mat/kosttilskudd
  • Jeg ønsker å reklamere på større treningsutstyr (tredemøller, romaskiner, osv)

Deretter velg riktig ordrenummer. Dersom du ikke finner riktig ordrenummer i listen, oppgi det i teksten under.

Oppgi grunn for hvorfor du ønsker å reklamere.

Legg ved gode bilder som viser feilen på nærhold og på avstand.

Du kan også nå oss på [email protected]

Angrerett

Informasjon om angrerett finner du under punkt 12 i våre betingelser.

EE-avfall

Som forhandler av EE-produkter tar vi imot retur av elektrisk avfall.

* Fra bestillingsdatoen

Vanlige spørsmål

Jul og julegaver 2023 🎅

Retur av julegave fungerer på samme måte som vanlig retur og bytte. Kjøper må registrere retur på ordrenummeret det gjelder, og tilbakebetaling evt bytte av produkt vil gå til samme person som opprinnelig bestilte varen.

Dersom du bestiller julegaver til andre, ta vare på ordrebekreftelsen som kommer på mail.

Vi opplever større trykk rundt juletider og har noe lenger svartid. Men ikke vær redd, vi skal komme tilbake til deg så fort vi kan!

Når får jeg pengene tilbake for min retur?

Tilbakebetalingen vil være gjennomført noen dager etter varen har blitt registrert inne på vårt lager. Vanligvis tar dette 1-2 uker fra din retur er sendt. I noen tilfeller kan det ta opp mot 3 uker ved stor pågang eller ferieperioder.

Ønsker du å bytte størrelse eller farge?

Du kan kun bytte størrelse på samme vare i våre returportal.
Hvis du ønsker å bytte, utfør en retur på varen du har nå og kryss av for hvilken størrelse du ønsker at vi sender i ny bestilling. Dersom størrelsen du ønsker ikke kommer opp er denne størrelsen dessverre tom på lager. Ny bestilling blir automatisk opprettet.

Ønsker du en annen farge må du legge inn en ny bestilling. Hvis prisen er en annen på denne varen siden sist, bare skriv til oss gjennom skjema under etter at du har lagt inn kjøpet - oppgi opprinnelig og nytt ordrenummer.
Vi justerer prisen på ditt kjøp manuelt slik at den tilsvarer det du betalte for det første kjøpet. Vi refunderer også fraktkostnad på ny ordre slik at du kun betaler frakt på ditt første kjøp (må være tilsvarende fraktpris som første ordre).

Ditt første kjøp vil da bli behandlet som en vanlig retur når varen mottas og du får tilbakebetalt dette om kjøpet er forhåndsbetalt.

Hva gjør jeg hvis jeg har valgt faktura som betalingsmetode?

Hvis du har valgt faktura, logg inn på din Klarna-konto på klarna.no eller i Klarna-appen og registrer at du har sendt en retur. Klarna vil da fryse din faktura til den retur er behandlet. Hvis du ikke gjør dette, må du betale hele din faktura innen forfallsdato og avvente en tilbakebetaling.

Koster det noe å returnere/bytte?

Ved vanlig retur av varer koster dette 49kr. Dersom du skal bytte varen koster dette 29kr.
For varer større enn 120x60x60cm eller 35kg gjelder andre gebyrer.

Jeg har mottatt feil vare.

Det kan skje at lageret kan pakke ned feil vare til deg. Da tar du kontakt med kundeservice slik at vi kan løse dette på best mulig måte slik at du blir fornøyd.

Jeg har mottatt en ødelagt vare.

Dersom det er skade eller feil på et eller flere produkter du har mottatt, tar du kontakt med vår kundeservice slik at vi kan kompensere deg for de ødelagte varene. Husk å vedlegge bilder. Dersom pakken din er ødelagt under frakt, ta bilder som kan sendes til oss slik at vi kan ta saken videre med transportørene våre.

Det mangler varer i min pakke.

Om det mangler produkter i pakken din kan det skyldes flere årsaker. Det kan ha vært en feil på lagerbeholdning som har gjort at vi ikke kunne levere bestilt vare. Normalt skal du da motta en epost fra oss som bekrefter dette. Dersom du ikke har mottatt denne eposten, ta kontakt med kundeservice slik at vi kan se nærmere på hva som har skjedd.

Jeg ønsker å returnere større varer. Gjelder ikke reklamasjon/ feil på varen!

Ved retur av større varer og treningsutstyr må dette selv dekkes av kunden. Vi trekker beløpet for returfrakt fra fakturaen. Kostnad varierer uifra størrelse på varen og hvor varen må hentes fra. Som oftast ligg den på mellom 1000 - 1700 kr.

Større treningsapparater er varer over 35kg som f.eks tredemøller, spinningssykler, treningssykler, ellipsemaskiner, romaskiner, homegym-apparater, walkingpader, power racks.

For sendingsinstruksjoner, ta kontakt med kundeservice gjennom skjema under. Velg Jeg ønsker å returnere større varer/ treningsutstyr som tittel.
Vi vil da bestille opphenting med vårt kundenummer og fraktselskap kommer og henter varen på avtalt dag.

Ordreseddel SKAL MEDFØLGJE. Oppgi også grunn for retur. Har du ikke ordreseddel noterer du ordrenummer og nødvending informasjon på en lapp og leggjer ved i sendingen.
Merk at ved retur skal all av emballasje medfølge, og varen skal framstå som helt nytt.

Datodeal

De fleste matvarer merkes med best før eller best før utgangen av. Datoen angir hvor lenge varen holder seg i uåpnet forpakning, uten å tape kvalitet eller andre spesifikke egenskaper.
Matvarer merket slik kan selges også etter datoutløp.
Dette markerer vi i produktnavnet med DATODEAL og selger varene til rabattert pris.

Du kan ikke returnere eller reklamere på utløpsdatoen på varene kjøpt med datodeal.

Pakkesporing

Kontakt kundeservice

Kundeservicehenvendelsen din er mottatt, og besvares så raskt som mulig!

Det var et problem med å sende henvendelsen din til kundeservice. Vennligst gi beskjed til kundeservice pr e-post.