Frakt, leveranse og pakkesporing

Raske leveringsalternativer og gratis frakt

*Handler du for over nåværende fraktgrense får du gratis frakt med Helthjem (dørmatten/postkassen maks. 5kg, 25x35x12cm, på utleveringssted maks. 20 kg, 50x60x60cm). Beløpet for gratis frakt og rabattkoder må overstige gitt grense, ekskludert pant, gebyrer og frakt. 

For spørsmål angående sporing eller levering anbefaler vi å sjekke sporingslink eller henvende deg til Posten/Helthjem/PostNord/ Instabox, som leverer pakkene.
Dessverre sender vi ikke pakker til Svalbard og Jan Mayen.

Vi gjør så godt vi kan med å svare alle henvendelser til kundeservice innen 24-48 timer i ukedager. 

1. På dørmatten (Helthjem)

Dette alternativet har en pris på 59 kr. Pakken leveres raskt på dørmatten eller i postkassen din.

OBS! Pakken må være liten nok til at den passer i postkassen og ikke veie mer enn 5 kg for at dette alternativet.

2. På utleveringssted (Posten/PostNord/HeltHjem)

Dette er en sporingspakke som blir levert på nærmeste postkontor eller post i butikk. Denne fraktmetoden egner seg for større bestillinger, der det ikke vil være plass i postkassen. Du vil motta epost og/eller sms med hentekode og informasjon.

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

3. Instabox

Få pakken levert der du ønsker til et av Instabox sine smarte skap. Du kan enkelt hente ut pakken med en PIN-koden.

Denne tjenesten koster 59 kr uavhengig av gratis frakt-tilbudet. Du vil motta en sms med sporingslink når din pakke er mottatt av Instabox. Via linken finner du alt av informasjon om din sending, leveringstid, veibeskrivelse til skapet, åpningstider samt kontaktinformasjon til Instabox. Har du spørsmål ang. din pakke kan du lett nå Instabox på sms eller telefon. Er din bestilling for stor for skapet vil du få mulighet til å bestille hjemlevering.

4. Pick-up-point

Her kan du hente pakken hos oss på Ryensvingen 9, 0680 Oslo. Dette er både gratis og kan pakkes kjapt etter bestilling!

Du vil få en SMS når pakken er ferdigpakket på lageret, og kan da hente denne neste virkedag.

Max vekt for pakker som kan sendes til Pick-up er 20kg. Om pakken overstiger dette vil den bli sendt til et utleveringssted nær deg.

Vi er nå på plass på Vestby og må frakte pakkene til Ryen, derfor blir pick up-pakkene tilgjengelig tidligst dagen etter du mottar SMS. Dette er en midlertidig løsning og vi jobber med å få et kjappere alternativ!

Åpningstider:

Mandag - Fredag kl. 09:00 - 17:00

Stengte dager i mai/juni 2022: Tirsdag 17. mai, torsdag 26. mai og mandag 6. juni. 

NB! I henhold til tights.no sine rutiner er frist for avhenting i Pick-up Point 14 dager. Dersom du unnlater å hente bestilte varer, vil ordren bli plassert tilbake på lageret og i følge salgsbetingelsene fakturerer vi deg for et håndteringsgebyr på 59 kr.

5. Levering av større treningsutstyr

Flere av de større treningsapparatene vi selger blir sendt direkte fra vår leverandør i Danmark. Det står oppgitt i produktbeskrivelser hvilken varer dette gjelder. Du får i tillegg en separat e-post med informasjon om dette etter fullført bestilling. Det betyr at disse ikke kan hentes på pick up point på Ryen. De blir levert med TNT på bakkeplan hjem til deg (TNT bruker Bring som sin underleverandør, så dersom sporingen sier Shipment handed to third party. They will complete delivery betyr det at Bring har tatt over sendinga).
Du vil bli kontaktet i forkant av leveringen. Normal leveringsstid er mellom 7-10 virkedager.
De apparatene vi sender fra lageret vårt i Norge blir levert til utleveringssted eller hjem til deg utifra størrelsen på varen og/eller hvilken fraktmode som ble valgt under bestilling.

 

Vanlige spørsmål

Hvorfor har jeg ikke fått epost enda?

Hvis eposten ikke er kommet frem, er den stoppet av spam-filteret (dette kan skje på noen hotmail-kontoer). Pass på å sjekke epostinnstillingene dine. Finner du den ikke der, kan du alltid logge inn på Min konto og se ordrestatus der.

Ordren min står ”til behandling”?

Når ordren er registrert blir den sendt rett til lageret i påvente av pakking. Ordrestatus ligger som ”Til behandling” inntil den er helt ferdig og klar for sending. Lageret prøver å pakke alt samme dag, og de fleste ordre sendes ut etter 1-2 dager.

Hvor lang tid tar det før jeg får pakken min?

Når ordren er fullført, er den sendt fra lageret. Da vil den normalt være fremme hos deg etter 1-3 dager.

Hva vil det si at ordren min er satt på ”varemottak”?

Vi opplever hele tiden stor pågang og flere hundre ordre går gjennom lageret hver dag. Noen ganger er det varer eller størrelser som er ekstra populære og går unna så fort at vi ikke rekker å bestille suppleringer før det er tomt.
Da settes en ordre til ¨varemottak¨ mens vi venter på at varen skal komme fra et eksternt lager. Det er estimert 1-3 dager ekstra ventetid på disse ordrene.

Hva vil det si at ¨Pakken venter på opphenting¨?

Vi garanterer at din bestilling er pakket og klar! HeltHjem scanner ikke pakkene ved opphenting, og derfor vises denne statusen selv om pakkene er hentet fra vårt lager. Grunnet stor pågang hos HeltHjem vil noen pakker ha lengre leveringstid.

Det er feil adresse på bestillingen min.

Så lenge ordren din ikke er behandlet og ferdig pakket kan du endre adresse ved å logge inn på dine sider. Du kan også kontakte kundeservice, men ved stor pågang kan vi dessverre ikke garantere at vi rekker å gjøre endringer før ordren din blir fullført.

Jeg bestilte hjemlevering, men pakken er blitt sendt til utleveringssted.

Dersom pakken din ikke har blitt levert hjem er det ofte en av to grunner til dette.
Den første er at Helthjem har hatt problemer med å finne frem til riktig adresse/postkasse. Da omdirigerer de pakken til et utleveringssted.
Andre årsak er at pakken din har blitt for stor, enten i volum eller på vekt. For at pakken skal kunne leveres helt hjem må den passe i postkassen din og veie under 5kg.

Sender dere pakker til Svalbard og Jan Mayen?

Dessverre lar ikke dette seg gjøre pr nå, og bestillinger til disse områdene vil ikke bli gjennomført.

Pakkesporing

Kontakt kundeservice

Kundeservicehenvendelsen din er mottatt, og besvares så raskt som mulig!

Det var et problem med å sende henvendelsen din til kundeservice. Vennligst gi beskjed til kundeservice pr e-post.